25 унікальних мостів світу
25 унікальних мостів світу, якими ми пропонуємо вам «прогулятися» – це видатні досягнення, вражаючі рекорди, дизайни, що заслужили безліч премій, видатна архітектура і багата історія.
Міст Хеликс (Helix Bridge), Сінгапур
Цей міст через річку Сінгапур унікальний своїм дизайном, його конструкція нагадує будову молекули ДНК. Міст Хеликс був відкритий в 2010 році і зроблений в основному із сталі. У нічний час його неповторну форму доповнює світлодіодне підсвічування.
Міст Каплиці (Chapel Bridge), Швейцарія
Цей чудовий, розташований в місті Люцерн міст був побудований в 1333 році. Він перетинає річку Ройс по діагоналі. У цього найстарішого дерев’яного критого моста Європи багата історія. Усередині міст був прикрашений картинами 17 століття, що зображали місцеві історичні події, але майже всі зображення були знищені пожежею, що трапилося майже 20 років тому. Близько ⅔ моста і 85 з 110 зображень були загублені, деякі з них датувалися 1611 роком. Тільки 25 картин вдалося врятувати і відреставрувати, а роком пізніше був перебудований і сам міст.
Міст Ченьян (Chengyang Bridge), Китай
Цей міст називають ще «Вітер і Дощ». Він ховається серед рисових полів і гір в китайській провінції Гуансі і з’єднує береги річки Лінсі. Він був побудований в 1916 році народом Дун, етнічною меншиною Китаю. Міст складається з 5 окремих пагод з галереями і павільйонами. Традиційна китайська архітектура створює фантастичний зовнішній вигляд, але найдивовижніше в цій будові те, що для її спорудження не було використано жодного цвяха. Міст тримається за допомогою декількох вражаючих уяву архітектурних трюків.
Міст Роллінг (Rolling Bridge), Англія
Цей унікальний міст розташований в Падінгтоні (район Лондону). Щоп’ятниці фігура у формі восьмикутника розгортається, перетворюючись в міст – це і є головна особливість. До кінця дня він знову скрутиться у восьмикутник. Наступної п’ятниці міст з’явиться знову. Механізм працює на гідравліці. Міст було спроектовано в 2004р. Його автором є Томас Хезервік; до речі, чаші для олімпійського та паралімпійського вогню – також його робота.
Небесний міст Лангкаві (Langkawi Sky Bridge), Малайзія
До Небесного моста Лангкаві можна дістатися на фунікулері. Довжина вигнутого пішохідного полотна 410 футів або приблизно 125 метрів, він розташований на піку гори Гангун Мат Чінчанг на висоті 2300 футів (700 метрів) над рівнем моря. Діставшись у підйомнику на гору, туристи можуть пройтися по мосту і помилуватися одним з найпрекрасніших видів Малайзії на гори і тропічні ліси.
Міст Мілленіум в Гейтсхеді (The Gateshead Millennium Bridge), Англія
Міст був відкритий Королевою в 2002 році, він розташований в центрі Ньюкасла над річкою Тайн. Цей міст унікальний тим, що є одним з небагатьох поворотних мостів. Коли він повернутий в одну сторону, він являє собою звичайний пішохідний міст, по якому люди можуть перейти на інший берег річки. Коли він повернутий в інший бік, під ним можуть пропливти човни і кораблі. Міст завоював багато архітектурних нагород за дизайн. Його ще називають «Кліпаюче око», тому що при повороті він схожий на кліпаючу повіку величезного ока.
Старий міст (Stari Most), Боснія і Герцеговина
Назва цього моста перекладається цілком буквально – Старий міст. Припускають, що він був побудований в 1566 році і витримував випробування часом, поки не був зруйнований в 1993р. в ході боснійської війни. На відновлення цього мосту 16 століття і навколишніх будівель було витрачено понад 13 млн. доларів США. У 2004 році він був остаточно відреставрований і відкритий для публіки. У місцевих жителів існує традиція стрибати з цього мосту в річку. Також цей міст визнаний об’єктом Всесвітньої спадщини.
Міст Акаші-Кайке (Akashi-Kaikyō Bridge), Японія
Цей міст – найбільший винахід японської інженерії, йому належить рекорд найдовшого підвісного моста у світі – 3911 метрів. Це приблизно 4 Бруклінських моста! Міст Акаші був відкритий в 1998 році, на його спорудження пішло 12 років. Він пов’язує центр міста Кобе в префектурі Хего і Авадзі на острові Авадзі. Кумедно, що міст не будувався з метою стати найдовшим підвісним мостом у світі, але в 1995 році землетрус в Кобе порушив конструкцію мосту, що будувався, внаслідок чого його довжина збільшилася на 3 фути (приблизно 1 метр), саме ця обставина подарувала мосту його рекорд. Загальна довжина канатів моста складає 300 тисяч км. Цього достатньо, щоб обернути Землю сім з половиною разів!
Міст Ріальто (Rialto Bridge), Італія
Ще один міст з багатою історією. Він був побудований в 15 столітті, з’єднавши берега Гранд-каналу у Венеції. Точніше, міст був споруджений ще раніше, 1181 року, але тоді він представляв собою маленьку баржу, що служила єдиним способом перебратися на іншу сторону Гранд-каналу. У 1551г. влада вирішила удосконалити міст. Кращі архітектори в історії людства, включаючи Мікеланджело і Палладіо, пропонували плани реконструкції моста, але ця честь, зрештою, випала Антоніо да Понте. Багато архітекторів ставилися скептично до його планів і передбачали обвал мосту, але він кинув виклик критикам, і міст стоїть донині. Класична венеціанська архітектура додала йому привабливості і аж до 19 століття Ріальто був єдиним мостом через Гранд-канал і єдиною сполучною ланкою між двома сторонами Венеції, поки не були побудовані більш сучасні мости.
Міст Слауерхоффа (Slauerhoffbrug Bridge), Нідерланди
Ні, це не обман зору! Цей вкрай дивний міст знаходиться в місті Леуварден. Через величезну кількость річок, що протікають на території Нідерландів і жвавого водного руху, країні потрібен був міст, здатний швидко підніматися і опускатися, не зупиняючи ні річковий, ні дорожній рух. Ось так в 2000р. і з’явився цей міст із заліза та сталі. Він піднімається і опускається по 10 разів на день за допомогою гідравліки.
Міст Октавіо Фриас де Оливейра (Octavio Frias De Oliveira Bridge), Бразилія
Розташований в центрі Сан-Пауло міст був відкритий в 2008р. На його створення пішло 5 років, в будівництві було задіяно 450 робітників. Міст виглядає незвично завдяки опорній конструкції у формі букви «Х» в центрі. Ще одна особливість – рух на двох рівнях, один над іншим під опорою. Також міст прикрашений світлодіодами, що створюють приголомшливі світлові малюнки, а на Різдво спеціальне підсвічування перетворює його в подобу різдвяної ялинки.
Фалькиркське колесо (The Falkirk Wheel), Шотландія
Цей міст відрізняється не тільки своїм футуристичний дизайном. Це перший і єдиний у світі суднопідіймач, що обертається. Конструкція, обладнана двома шлюзами з тунелями довжиною 168 метрів кожен, може повертатися на 180 градусів. Човни внизу запливають в тунель, конструкція повертається і піднімає їх до каналу, розташованому вище. Унікальний спосіб з’єднання двох каналів і транспортування судів робить цей міст видатним досягненням інженерного мистецтва.
Хвилі Хендерсона (Henderson Waves Bridge), Сінгапур
Вже назва говорить нам про те, що міст спроектований у вигляді хвиль. Він з’єднує два сінгапурських парка, Маун Фабер-Парк і Телок Бланга Хілл-Парк і виглядає дивовижно на тлі природи Сінгапуру. У нічний час включається підсвічування, що додає принади його і без того художньому дизайну. Хвилі Хендерсона зроблені із сталі і дерева. Сталь необхідна для міцності конструкції, а деревина доповнює стильний дизайн, уособлюючи красу парків, які з’єднуються. Міст обладнаний місцями для відпочинку, барами і оглядовими майданчиками, щоб можна було в повній мірі насолоджуватися навколишньою красою.
Міст Сидухе (Siduhe Bridge), Китай
Міст був відкритий в 2009 році. Сидухе офіційно є найвище розташованим мостом у світі і, напевно, найбільш моторошним для тих, хто боїться висоти. Він розташований неймовірно високо – 1627 футів (≈496м) над землею. Це вище ніж статуя Свободи, Ейфелева вежа, піраміди Гізи і Біг Бен. Він проходить над ущелиною річки в китайській провінції Хубей, оточений горами і зеленню. Будівництво мосту виявилося складним через його розташування. Було неможливо використовувати крани, судна і навіть вертольоти. Інженери зійшлися на цікавій ідеї використання замість усього перерахованого ракет. Близько 1000 м з’єднувального кабелю прив’язували до ракети і запускали над ущелиною на іншу сторону, щоб закласти основу мосту. Завдяки унікальному розташуванню і унікальному способу споруди, швидше за все, цей міст і через багато років залишиться найвище розташованим у світі.
Віадук Мійо (Millau Viaduct), Франція
Цей міст занесений в книгу рекордів Гіннеса за свою висоту – вона становить тисячу сто двадцять п’ять футів (≈343м), що робить міст шедевром інженерного мистецтва. У 2006 році він отримав премію Outstanding Structure Award – одну з найпрестижніших нагород у галузі архітектури. «Нью-Йорк Таймс» охрестив його «інженерним тріумфом», а Бі-Бі-Сі назвав «одним з інженерних чудес 21 століття». Президент Франції Жак Ширак відкрив міст в 2004р. Цей міст оцінюється в 394 млн. євро або 524 млн. доларів. Віадук проходить над річкою Тан у Мійо і дозволяє водіям насолодитися вражаючим видом, а іноді навіть дає можливість піднятися над хмарами.
Даньян-Куньшаньський віадук (Danyang-Kunshan Grand Bridge), Китай
Цей міст – найдовший у світі. Неймовірно, але його довжина становить 102 милі (майже 165 км.), завдяки чому він потрапив до книги рекордів Гіннеса. Цей залізничний міст є частиною Пекін-Шанхайської магістралі і, як можна здогадатися з назви, з’єднує Даньян з Куньшань. Будівництво почалося в 2006 р і зайняло 4 виснажливих роки. Міст був відкритий у 2011-му. Колосальний проект коштував 8,5 млн. доларів США, в будівництві було задіяно близько 10 000 робітників. Більш 450 тисяч тонн сталі пішло на цю конструкцію.
Мойсеєв міст (Moses Bridge), Нідерланди
Відволічемося від великомасштабних проектів. Цей міст не дарма назвали Мойсеєвим, оскільки він буквально ділить воду надвоє. Міст інноваційного дизайну споруджений у фортеці 17 століття. Її відреставрували, і міст повинен був проходити над ровом і вести прямо до воріт, але в архітекторів, які не бажали робити фортецю надто помітною для ворогів, знайшлася інша ідея. Вони побудували міст практично під водою, щоб зробити його майже непомітним. Міст розташований всередині рову, так що дозволяє людям перебратися на іншу сторону непоміченими. Цей художній дизайн створює ілюзію того, що ви проходите крізь воду, оскільки міст зливається з пейзажем. Він цілком зроблений з дерева і повністю водонепроникний, тому можна не боятися замочити ноги.
Міст Хаджу (Khaju Bridge), Іран
Міст Хаджу був побудований перським царем, шахом Аббасом II в 17 столітті. Міст складається з 25 арок і служить також як дамба, контролюючи рівень води в річці Заянде, на якій стоїть. На мосту все ще можна побачити залишки кам’яних крісел, побудованих для шаха Аббаса II, який любив тут сидіти і насолоджуватися прекрасним видом. Павільйон в центрі був збудований виключно для задоволення шаха, в якості чайного будиночка.
Бруклінський міст (Brooklyn bridge), США
Будівництво цього мосту було завершено в 1883р. З тих пір він став національним пам’ятником історії та символом Нью-Йорка. Міст розташований прямо за високими хмарочосами Нью-Йорк Сіті і вид на нього вражає. Міст перекинутий через Іст-рівер і з’єднує Манхеттен і Бруклін. Насправді міст спроектував Джон Роблінг, але незадовго до початку будівництва він помер. Його син, Вашингтон Роблінг, продовжив справу батька, але сам сильно хворів і керував будівництвом, не виходячи з дому. Його дружина, Емілі Роблінг, роздавала інструкції робітникам і практично була головним інженером проекту до кінця будівництва. У 1884 році знаменитий шоумен того часу Ф. Барнум провів по мосту групу циркових тварин, включаючи колону з 21 слона, щоб показати, наскільки міцний цей міст.
Харбор-Бридж в Сіднеї (Sydney Harbour Bridge), Австралія
Цей міст, який ще називають «вішалка», був відкритий в 1932 році. Френсіс Грінуей запропонував побудувати міст, що веде з північної на південну сторону гавані. У 1900 році були запропоновані перші проекти, але всі вони були відхилені. Пізніше плани з будівництва моста порушила Перша світова війна, і проект був вибраний тільки після її закінчення. Був знайдений архітектор і в 1924 році почалося будівництво Харбор-Брідж у Сіднеї. 1400 осіб працювали над проектом, будівництво тривало 8 років, на нього пішло 4,2 млн. фунтів або 6,61 млн. доларів США. 6 мільйонів заклепок було забито вручну, 53 тисячі тонн сталі було використано при будівництві. Аж до наших днів цей міст залишається одним з найвідоміших. Чимало цьому сприяють захоплюючі піротехнічні шоу, які проходять тут кожну Новорічну ніч.
Міст Олександра III (Pont Alexandre III), Франція
Найбільш відповідний епітет для цього паризького мосту – елегантність. Його будівництво почалося в 1896 і закінчилося в 1900 році. Він побудований в стилі арт-нуво і прикрашений статуями німф, херувимів, крилатих коней, ангелів, кораблів і вінтажними ліхтарями уздовж перил. Міст є одним з найбільш декорованих мостів світу. Статуї, зроблені із золота, бронзи, міді й каменю підкреслюють його Паризький стиль.
Міст Банпо (Banpo Bridge), Південна Корея
Перейдемо до модерну. Цей дійсно приголомшливий міст знаходиться в Сеулі, він перекинутий через річку Хан. Взагалі міст був побудований в 1982, але в 2007 був запущений проект з оновлення прилеглої території, і в 2009 міст став саме таким, яким його можна побачити сьогодні. Корейцям прийшла в голову чудова ідея запустити по обидва боки мосту фонтани. Фонтани виливають близько 190 тонн води за хвилину з кожного боку з усіх 380 розпилювачів. Вночі вони підсвічуються всіма кольорами веселки за допомогою 10 тисяч світлодіодних лампочок, що створюють різні барвисті ефекти. Водяні струмені дуже динамічні і можуть рухатися під музику, утворюючи мальовничі, постійно мінливі картини. Міст не тільки стильний, але й екологічно безпечний, вода закачується прямо з річки і постійно циркулює. У 2008 році фонтан на мосту потрапив до книги рекордів Гіннеса, як найдовший.
Міст «Золоті ворота» (Golden Gate Bridge), США
Мабуть, один з найзнаменитіших мостів у світі. Міст «Золоті ворота» став символом не тільки Сан-Франциско, а й усіх Сполучених Штатів. Спроектований інженером Йозефом Штраусом, він був побудований, щоб з’єднати Сан-Франциско з усією країною і перетнути протоку, яку називають Золоті ворота, що й дало назву мосту. Будівництво почалося в 1933 році, потрібні були тисячі робітників, 4 роки і 35 млн. доларів, щоб його закінчити. Відкритий в 1937 році міст побив відразу 2 рекорди, ставши найдовшим і найвищим підвісним мостом у світі. Він отримав міжнародне визнання, з нього відкривався чарівний вид на Тихий океан і, незважаючи на критику, міст був нагороджений за свій дизайн в стилі арт-деко і фірмовий червоний колір. Рекорди мосту незабаром виявилися побиті, але він і донині зберігає свою популярність і статус символу.
Тауерський міст (Tower Bridge), Англія
Перейдемо до іншої історичної пам’ятки. Зараз ми попрямуємо до Європи, а точніше до Англії. У 19 столітті єдиним способом перетнути Темзу був Лондонський міст. Лондон розвивався, кілька мостів було добудовано із західного боку. Східна ж сторона стала завантаженим портом, і незабаром стало очевидно, що необхідний новий міст. Створення мосту почалося в 1884 році, його дизайн вибирали з понад 50 проектів. На будівництво мосту, відомого сьогодні, як Тауерський, пішло 8 років, в роботах брали участь 432 робітників, було використано більше 11 тисяч тонн сталі. Принц Уельський відкрив міст в 1894 році, що дозволило розвантажити східну сторону. Міст став одним із найбільш упізнаваних завдяки своєму культовому дизайну. З кожного боку моста знаходиться по вежі, середня секція моста може опускатися і підніматися за допомогою гідравліки, дозволяючи пропливати кораблям. Міст є не тільки символом Лондона, але й символом усього Об’єднаного Королівства.
Понте Веккьо (Ponte Vecchio), Італія
Понте Веккьо – середньовічний міст, розташований у Флоренції, він проходить над річкою Арно. Його історія сягає часів Римської імперії. У 1333 міст був зруйнований повінню, а в 1345 Таддео Геді його перебудував. У 1565 Джорджо Вазарі було доручено оновити міст, додавши над ним галерею. Цей міст знаменитий тим, що прямо на ньому розташовані будинки, деякі – зовсім близько до краю. Спочатку це були лавки, де торгували м’ясними або шкіряних товарами. Однак від них було занадто багато сміття і смороду, тому в 1593 їх стали витісняти ювеліри. Понте Веккьо – єдиний міст у Флоренції, який залишився неушкодженим під час Другої світової війни і єдиний, незайманий німцями під час облоги.